۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۹۰۲
امیر سرلشکر موسوی:

جوانان مراقب فتنه دشمنان باشند|زانو زدن برابر دشمن دستاوردی برای ملت ندارد

جوانان مراقب فتنه دشمنان باشند|زانو زدن برابر دشمن دستاوردی برای ملت ندارد
فرمانده ارتش با بیان اینکه آمریکا با ترامپ در مسیر افول با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می شود، گفت: زانو زدن در برابر دشمن برای ملت دستاوردی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد امروز در جمع شما خواهران و برادران عزیز ذره ای از فریاد بلند ملت ایران و ملت های مستضعف بر سر آمریکای جنایتکار باشم.

وی افزود: 13 آبان در کشور ما بستر پیدایش حوادث گوناگونی بوده که در شکل دهی تاریخ معاصر کشور و انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده داشته است.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه 13 آبان نمادی از سه رویداد تاریخی است، ادامه داد: نخستین رویداد به 13 آبان سال 43 بر می گردد که حضرت امام در پی مخالفت با قانون استعماری کابپیتولاسیون به ترکیه تبعید شدند و دیگر 13 آبان سال 57 شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در مقابل دانشگاه تهران و 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام بود.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: در هر سه حادثه در یک طرف کارگردان و بازیگر اصلی آمریکای جهانخوار است و در طرف مقابل آن رویکرد دینی و ملی جوانان انقلابی است که در هر سه مقطع همگرایی با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام مشهود است.

وی با اشاره به اینکه هر سه رخداد پیام و هدف مشترک استقلال خواهی، مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تعقیب کرده است، گفت: اما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با توجه به ابعاد و پیامدهای آن و گستره ملی و جهانی که داشت از اهمیت ویزه ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برخوردار است.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: این اقدام یکی از مهمترین حرکتهای خودجوش در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان است که از یک طرف ابهت پوشالی امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی او را به جهانیان نشان داد و از سوی دیگر فریان مظلومیت و ازادی مردم مسلمان ایران را در گیتی طنین انداز کرد.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه ملت ایران در 13 آبان به دنیا نشان دادند که با توکل و ایمان می توانند در مقابل هر قدرت استکباری و غیرخدایی مقاومت کنند، ابراز کرد: آنجه باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد اولا مربوط به عقبه ذهنی جامعه ایرانی از رفتارهای ظالمانه ضد مردمی و تحقیر آمیز آمریکا از جمله کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی و غارت منابع ملت ایران بود.

وی ادامه داد: ثانیا بررسی رفتارهای آمریکا در صد سال اخیر نشان می دهد که آنها حداقل در شصت کودتا و جنگ داخلی در کشورهای جهان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشتند. ادامه حیات توطئه های آمریکای جنایتکار در لانه جاسوسی به احتمال قریب به یقین کشور ما را به سرنوشت اندلس دچار می کرد.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه آمریکا پشتیبان اصلی رژیم پهلوی بود، گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای حفظ آن رژیم انجام داد تا انقلاب اسلامی یپروز نشود از این رو سفارتخانه خود را به پایگاه و مرکزی برای طراحی و هدایت و اجرای توطئه های گوناگون علیه مردم ایران تبدیل کرد تا بتواند انقلاب را به شکست و یا انحراف بکشاند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به مهمترین پیام یوم الله 13 آبان، گفت: پیام 13 آبان آزادی و آزادگی ملتی سرافراز و غیرتمند در برابر قدرتهای پوشالی چون آمریکا است یوم الله 13 آبان بیانگر آمریکاستیزی و نفرت نسبت به همه سیاست‌ها و جنایت‌های ضد بشری آمریکا در ایران و جهان است.

وی ادامه داد: 13 آبان تاریخ ایران به مسلمانان عالم نشان داد که می توانند در برابر غارتگران و زورگویان متفرعن و زیاده طلب راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند. 13 آبان یادآور آن است که تسلیم فقط مختص به ذات اقدس الهی است و هرگز و هرگز نباید در برابر مستکبران و نظام سلطه سر تعظیم و تسلیم فرود آورد.

امیر سرلشکر موسوی افزود: مردم سرافراز ایران 13 آبان به جهان نشان دادند که در برابر ظلم و ستم هر چند به ظاهر مستحکم باشد عقب نشینی نکنند و در مقابل آن سر تعظیم فرود نیاورند زیرا می دانند با مقاومت و ایستادگی در راه حق می توانند در مبارزه با ستمگاران پیروز شوند و به اهداف عالی انسانی نائل شوند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه کارنامه سیاه دولت امریکا پر است از ظلم، نفرت و تباهی، عنوان کرد: آمریکا در مورد کشور عزیز ایران جنایات بیشماری را مرتکب شده، دشمنی‌ها و عداوت آمریکایی‌ها علیه ملت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد، او با تحریک و حمایت رژیم بعثی صدام حسین جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد.

وی افزود: اما به حول و قوه الهی و در پرتو رهبری های حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بصیرت و آگاهی ملت بزرگ ایران همه توطئه ها با شکست مواجه شده و ایران سربلند اسلامی به راه خود با قدرت ادامه می دهد.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه نهال آن روز انقلاب امروز به شجره طیبه تنومند و پرثمری تبدیل شده است که سایه آن کل منطقه را در بر گرفته، اظهار داشت: آثار و برکات انقلاب اسلامی برای کشور عزت، پیشرفت، امنیت و آرامش به ارمغان آورده و برای منطقه الهام بخش و امید آفرین است.

فرمانده کل ارتش بیان داشت: امروز فریاد حق طلبی و عدالت خواهی ملت بززگ ایران در برابر استکبار جهانی به برکت خون شهدا، مجاهدان، دلیرمردان و شیرزنان ایرانی از مرزهای جعرافیایی ایران فراتر رفته و ملتهای مستضعف جهان را متوجه خود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با سردمداری ترامپ در مسیر افول با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک چله پر چالش اما پر افتخار را پشت سر گذاشته است و به صورت اعجاب آور و بی سابقه‌ای از مجموعه ای از موانع و دشواری ها که هر کدام می‌توانند یک نظام را از پا درآورند، گذر کرده است؛ این نظام و این مردم با وفاداری کامل به ارزش‌ها و آرمان‌ها با موفقیت از این موانع و دشواری‌ها عبور کردند و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظمای حضرت صاحب الزمان(عج) شدند.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: ذر آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی و طلیعه گام دوم انقلاب بر همگان به ویژه جوانان عزیز لازم است، فراز و فرودهای گذشته انقلاب را دقیقا و به درستی بشناسند و از رویدادهای گذشته چراغی برای ادامه این راه مبارک بسازند و با شناخت درست از آرمانها و دشمنی‌ها گام‌های عزت و پیشرفت را محکم‌تر و سریع‌تر بردارند.

فرمانده کل ارتش با خطاب قرار دادن جوانان، گفت: جوانان به هوش باشید دشمن با جدیت به دنبال تحریف واقعیت های انقلاب است و از همه ابزارها برای آن بهره می‌گیرد. ملت ایران تاکنون فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته است، بدانید که دشمن دست از فتنه برنداشته است. دشمنان امروز از مقابله نظامی ناامید شدند، در جنگ اقتصادی نیز تقریبا مایوس شدند، اما از فتنه نا امید نیستند.

وی افزود: ملت ایران جوانان عزیز به خاطر داشته باشید که شیطان یک چهره ندارد شیطان با لباس هفت رنگ اغواگری می کند. خواهران و برادران دشمنی آمریکا علیه ملت ایران نه به موضوع بخصوصی منحصر است و نه قائم به شخص خاصی است، تضاد آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی، اختلاف بین نظام استکبار و جمهوری اسلامی ایران اختلاف ماهوی، محتوایی و ریشه‌ای است.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: آمریکا خود را در تقابل با اسلام ضد استکباری تعریف کرده است، تقابل و حتی تعامل ظاهری آنها به جهت خنثی سازی، براندازی و یا انحراف نظام اسلامی است.

فرمانده کل ارتش بیان داشت: این فرمان قرآن است که در مقابل دشمن کوتاه نیایید، دشمنی دشمنان ما برسر مسائلی مثل هسته‌ای، موشکی، حقوق بشر و امثال آن نیست بلکه دعوای ما با آمریکا بر سر استقلال، زیر بار زور نرفتن، آرمانها، ارزشها، اعتقادات و دین است.

وی افزود: آنها به دشمنی با ما ادامه خواهند داد، مثال آنها مثال عقرب جراره است که اقتضای طبیعتش نیش زهرآگین است عقرب تا زمانی که زیر پا له نشود از آزار دست برنخواهد داشت، ما برای له کردن این عقرب جراره زیر پا ایستاده ایم و هزینه آن را هم خواهیم پرداخت همچنان که تاکنون برداخته ایم.

امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: بدون تردید یکی از مهمترین رموز پیروزی انقلاب و موفقیت در صحنه های مختلف وجه استکبارستیزی مبتنی بر بصیرت و انقلابی گری بوده است و حتما برای ادامه مسیر تا یپروزی نهایی این ویژگی باید حفظ و تقویت شود شما جوانان در این راه نقش مهمی بر عهده دارید، آموزه‌های اسلام و تجربیات گذشته نشان داده است هرگز زانو زدن بر برابر دشمن بیرحم دستاوردی در پی نخواهد داشت و تنها راه پیشرفت و تعالی و عزت حفظ روحیه انقلابی و دفاع از نظام انقلابی مبتنی بر بصیرت و اطاعت از رهبری است.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه امروز نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار برای ادامه استیلای شیطانی خود تلاش می کند، ابراز کرد: آنان درصدد هستند گفتمان سازش را در قالب واژه های خاکستری به ملت ایران تحمیل کنند بنابراین واژه هایی مثل گفتگو، مذاکره و تعامل کاغد کادوهایی است که به دور از واقعیت سازش پیچیده اند.

وی با اشاره به اینکه پایداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران سبب شده امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یابد و به الگویی کارآمد تبدیل شود، گفت: عقلای آنها این پیام را از نظام مقدس اسلامی درک کردند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان رسیده است و ایران اسلامی برای پاسخ به فشارها اراده، امکانات و اجماع لازم را در اختیار دارد.

امیر سرلشکر موسوی درخصوص پیام دیگر این اجتماع، اظهار داشت: پیام این اجتماع و اجتماعات برای دشمن این است که ملت ایران راهی را که آمده است با قدرت ادامه خواهد داد دشمن بداند نسل جوان ایران هیچ گاه از آرمانها و ارزشهای خود دست برنخواهد داشت و تا آخر ایستاده اند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: همچنین دشمن بداند و حامیان او هم بدانند که تحریمها، تهدیدها و فتنه ها در اراده پولادین ملت بزرگ ایران خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملت هرگز تسلیم زیاده خواهی ها و زورگویی های آمریکا نخواهده شد؛ سردمداران جنایتکار مذبوحانه به دنبال فرار از شکست نباشند این سنت الهی است راه فرار از آن نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از اندیشمندان غربی با ارائه شواهد و قرائن افول آمریکا را پیش بینی کردند مقایسه وضعیت بیست سال گذشته آمریکا با ده سال قبل از آن و با امروز در عرصه های سیاسی اقتصادی و نظامی هم موید این پیش بینی است اما تکیه گاه و استدلال محکم ما وعده های الهی است این وعده تخلف ناپذیر خداوند بزرگ است که قطعا جبهه حق بر باطل پیروز می شود و بندگان صالح خداوند در این سرزمین حاکم خواهند شد./813/پ201/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات